Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Spännande!!!!

Av Carina - 21 februari 2015 11:57

För nästan en månad sedan så blev Thomas intervjuad för ett jobb i Marbella, Spanien. Han fick jobbet!!! Och då tog vi vårt första livsavgörande beslut. Att vi skulle flytta till Spanien!!!!   När tanken väl hade sjunkit in så poppade alla andra tankar upp. Vad har vi gett oss in i? Ska vi hyra ut vår lägenhet eller säga upp den? Vad gör vi med alla ägodelar? Ska jag säga upp mig från mitt jobb? Vad kommer mamma och mina barn säga? Var ska bo nä vi kommer ner?Vad ska vi få alla pengarna från till resan ner och första månaden innan Thomas får sin första lön? Men det var bara till att tagga ner och ta och hitta ett svar i taget. Så det blev att jag har tagit tjänstledigt i 6 månader. Och vi säger upp vår lägenheten, för om i mot förmodan kommer tillbaka hittar vi ett nytt ställe att bo på. Och just nu håller vi på att sälja alla våra ägodelar. Och det är inte klokt vad man samlar på sig!!!!   Mamma och mina barn tog det väldigt bra. Mamma önskade oss lycka till. Och pojkarna sa att nu har det ett ställe de kan åka på semester till.   Mina arbtskamrater tycker jag är modig och tycker det är kul för mig. Fast vissa är nog lite avundsjuka. Det hade jag oxå varit om någon av mina arbetskollegor hade gjort det som jag ska göra. Boende håller oxå på att lösa sig. Så det ser rätt ljust ut! Men varje dag går jag och lägger mig helt slu. Jobbar först heltid, sedan hem och plockar fram från skåp och alla utrymmen för att bestämma.... säljas, ta med eller packas ner i låda och stanna kvar i Sverige... Inte konstigt att man blir nipprig av alla beslut jag måste ta.  

 
 
Ingen bild

Nini

21 februari 2015 12:59

Jag är också avundsjuk. Men inte missunnsam. Följer hela resan med spänning och medglädje :)

Carina

22 februari 2015 08:05

så trevligt!

 
Oslofru

Oslofru

23 februari 2015 13:49

Oj så häftigt :D

http://www.oslofru.com

Carina

23 februari 2015 18:32

visst är dt! sånt som bara händer en gång i livet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 29 april 2015 13:20

Nu äntligen är vi på väg!!! och det känns lite overkligt att vi äntligen kommit iväg.... men nu har vil lyckats avverkat 3 städer, Ribe, Hamburg och Bremen. Det är så otroligt spännande alltihopa.... Massor av nya intryck hela tiden! Gissa om jag är ...

Av Carina - 26 april 2015 08:10

har äntligen kommit!!! bara en natt kvar på det farbaskade, tunna och hårda bäddmadrasserna    men jag stod ut och vi har verkligen slitit som djur för att allt ska klaffa... och nu är vi här.... dan före dagen "Vårt Livs Äventyr"    vissa dagar trod...

Av Carina - 25 april 2015 08:24

hade jag igår när jag att på bussen hem en sista gång... visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen... mitt humör gick som en berg och dalbana igår... sista dagen på jobbet... fick många många kramar, tråkiga nyheter, att jag inte fick säga hej...

Av Carina - 21 april 2015 16:29

av förväntan... precis som ett barn på julafton   inför att resan och flytten snart blir av... och den blir faktiskt av lite tidigare än beräknat   ... vi åker redan nu på måndag wiiiiiiii!!!! eftersom Thomas kunde ta ledigt från sitt jobb  tidigare ...

Av Carina - 18 april 2015 15:26

vi ska ha tacos ikväll... hur tillagar man det om man inte har en stekpanna???? funkar hur bra som helst att göra det i ugnen    meeeeen vi har ingen konservöppnare kvar till att öppna majsburken! så nu får min älskade Thomas klara sig utan majs... v...

Presentation


Här är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards